Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
W poszukiwaniu stylu idealnego- Dandyzm
Witam Was moi drodzy.
W dzisiejszym poście przedstwię Wam styl jakim jest dandyzm.
Dandyzm zapoczątkowal się w XIX wieku, był wyrazem buntu wobec mieszczańskiej rzeczywistości. Charakteryzuje się przesadną elegancją w sposobie życia i ubierania. Dandyści bardzo szczegółowo dbali o stroj i nienaganne maniery. Żywot dandysa prowadzili m.in.Oscar Wilde, George Gordon Byron i Juliusz Słowacki. Ubierali się w eleganckie garnitury i wyrafinowaną odzież jak na dżentelmenów przystało. Często zakładali cylindry i kapelusze. Obuwie to wszelakie wyszukane buty jak oksfordy.

Oto moja damska wersja dandysa.
Podoba Wam się ten styl? Komentujcie!

Marynarka- Decades | Krawat- Mr. | Spodnie- Bonjour Bizou | Koszula- Cheap Monday
Kopertówka- Chanel Tribute | Kapelusz- YSL | Buty- Archive | Skarpetki- Fallen Angel


26 komentarzy:

  1. *O* Piękna stylizacja (Jak zawsze xD)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie, tylko przeszkadza mi złota ozdoba na kapeluszu do kopertowki, ktora ma srebrne dodatki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha nie wiem czemu mnie to śmieszy, ale to taka troche fake-kodona xD

    OdpowiedzUsuń
  4. śmieszna nazwa muszę przyznać :p nigdy wcześniej nie słyszałam o tym stylu ale po wygooglowaniu w grafice, muszę przyznać, że niektóre stylizacje wyglądają całkiem ciekawie :D na pewno w naszych obecnych czasach ten styl nieco się zmienił, bo z tego co wypatrzyłam, popularne są również kolorowe garnitury. twoja propozycja odzwierciedlenia dandyzmu jest równie interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Stylizacja podoba mi się, ale wolę kobiety w dziewczęcych stylizacjach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwsze słyszę o takim stylu aż sobie wyguglam :D stylizacja bardzo ładna :)

    _Nemezis_

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam "dandys", myślę "narcyz", i to się odrobinę zgadza. Ciekawy, fajny styl, z tym że przepadam za Wild'em i jego "Upiorem rodu Canterville'ów". Z pewnością mogłabym się tak ubrać, stylizacja jest genialna.
    CzarnaGotka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładna stylizacja, ale ten kapelusz do mnie nie przemawiam.
    AgnesMagnes99

    OdpowiedzUsuń
  9. b.ładna stylizacja właśnie tak sb wyobrażałam dandysta ! elegancja ale coś nadaje jej tej niechlujności :)

    PaniSweetMuflon

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna stylizacja.

    weronika1408

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie podoba mi się ten styl. Takie sztywniackie to!
    awcia

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się ten styl podoba. Kiedyś częściej szukałam ubrań w takim stylu, potem miałam czas eleganckich, lecz bardziej kobiecych stylizacji, aż dzisiaj przypomniałaś mi o mojej dawnej fascynacji dandyzmem (czytanie Avanti się opłaca (-: ). Stylizacja jest świetna, sama jestem fanką tego żakietu, ale mam go na innym koncie (osoby niebędące superstars i brak stardolarów...). Sama chętnie tak bym się ubrała, zamieniając koszulę z cheap monday na tą z It Girls, kapelusz YSL na męski cylinder z Fallen Angel lub inny czarny kapelusz, a marynarkę na granatową darmówkę z Akademii Stardoll. Tak przynajmniej wyglądałaby moja tańsza wersja dla nss. Pozdrawiam, Josephine ( na stardoll JapanStyle24).

    OdpowiedzUsuń
  13. Styl nie za bardzo mi się podoba, ale stylizacja ładna.
    Modna...Julia

    OdpowiedzUsuń
  14. ♥ świetna stylka. Normalnie pokochałam ten styl ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Styl nie za fajny, ale stylizacja super!
    klarunka86

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się podoba ta stylizacja *.*

    MaGGdaa96

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!