Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
Dzień Mamy
Tak to już dziś ten Magiczny dzień 26 Maja. Dzień Mamy osoby, która przez całe życie się nami zajmować będzie niezależnie od tego czy będziemy blisko czy daleko.W ten dzień zwykle obdarowujemy szczególną miłością i szacunkiem mamę wręczamy laurki, kwiatki, czekoladkami i inne drobiazgi. Może dla nas to nic nadzwyczajnego iść i kupić bukiet kwiatków, ale dla tej wspaniałej osoby to wiele znaczy. Nie ważne czy dostanie drogie perfumy czy laurkę  dla niej liczy się gest i pamięć.

Teraz może trochę o historii tego święta:
W najpiękniejszym miesiącu roku obchodzimy jedno z piękniejszych świąt
 w naszej kulturze – mowa oczywiście o Dniu Matki. 
Zastanawialiście się kiedyś, skąd się wzięło?Jak to zwykle bywa, 
początków należy szukać u starożytnych Greków i Rzymian. 
To właśnie w kolebce europejskiej kultury matki-boginie, 
symbole płodności i urodzaju, otaczano szczególnym kultem.
 Wraz z rozkwitem wiosny w Grecji ofiary składano bogini Rei, żonie Kronosa, 
która według mitologii była matką wszechświata i wszystkich bóstw. 
Nieco inaczej świętowali Rzymianie, którzy oddawali cześć bogini Cybele –
 uroczystości trwały trzy dni i nazywane były Hilariami. 
Bardzo prawdopodobne, że Hilaria obchodzono od 15 do 18 maja.

Jak to było w Polsce?

Polacy Dzień Matki po raz pierwszy świętowali w 1914 roku, w Krakowie.
 Od tego czasu corocznie, 26 maja, składamy mamom życzenia i obdarowujemy je drobnymi upominkami, aby w tym wyjątkowym dniu jeszcze bardziej okazać rodzicielkom miłość i szacunek.
 Najmłodsi rysują laurki, a ci nieco starsi, zazwyczaj z braku pomysłu, stają w progu z bukietem kwiatów, które mamy powinny otrzymywać przez cały rok, a nie tylko w maju.


Teraz czas na życzenia dla Mamy:

Dzień Naszej Mamy ;)
Mamo, nasza miła dziś twoje serce drży z radości.
Bo twoje święto jest już dziś.
I dla tego chcę Ci podziękować za wszystko,
co dla mnie zrobiłaś, za to, że dziś mogę cieszyć się 
Twoim Świętem ;) 

Mamo Mamo,
Coś Ci dam,
Jedno serce tylko mam,
A w tym sercu  same róże,
Żyj nam mamo jak najdłużej! 

Kocham cię mamo
Za to, że jesteś. Za to, że byłaś i za to, że będziesz.
 Kocham cię mamo z mej całej mocy!  
Kocham cię mamo rano i w nocy. 
Kocham cię za to,że byłaś, gdy pierwszy krok stawiałam!
 Kocham cię Kocham i będę kochała! 


W kalendarzu Święto Matki, Z życzeniami śpieszą dziadki. 
Ja Ci Mamo dziś w podzięce składam serce w  Twoje ręce
 i przepraszam za me psoty za wybryki i kłopoty.


Czas na konkurs: 
Należy ułożyć życzenia z okazji tego święta. Ten kto ułoży najbardziej kreatywne życzenia  wygra 100sm (+prowizja) Konkurs trwa do godziny 23:59 jutro wyniki.
                                                               Powodzenia :)




13 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem dobra w takich rzeczach, ale zawsze warto spróbować :)

    Oto moje życzenia:

    Kochana mamo,
    od początku ze mną byłaś,
    wszystkiego co dobre mnie nauczyłaś.
    Dbałaś o mnie bardziej niż o siebie,
    dlatego dziś to ja zadbam o ciebie.

    Me serce jest małe,
    lecz miłości pełne
    dziś je dostaniesz
    w prezencie ode mnie.
    Jeszcze bukiet kwiatów i całusy dwa,
    wszystkiego najlepszego życzy córka twa.


    Gwiazda_18

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już życzenia mamie złożyłam. Najcudowniejsze kobiety na świecie:)
    JustinaCullen

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, mimo, że się kłócimy, to i tak ją kocham!

    aniula38555

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzenia na poczekaniu ;d

    Byłaś lekarką, gdy ja byłam chora.
    Byłaś kucharką, gdy chciało mi się jeść.
    Byłaś krawcową, gdy w spodniach dziura spora.
    Byłaś nauczycielką, gdy ciężko było mi się wznieść ... do góry.
    Dla mnie potrafiłaś być tyloma osobami na raz.
    Dlatego biegnę do Ciebie z kwiatami zaraz.
    Za całe serce które mi oddałaś, za cierpliwość,
    za to że przy Tobie czuję się kochana , za troskliwość.
    Dziękuję Ci Mamo !! Moja przyjaciółko na zawsze.
    Że zawsze przy mnie jesteś i byłaś, że to ty mnie urodziłaś.
    Pokazałaś co dobre a co złe ... i właśnie za to bardzo kocham Cię.
    Dlatego w dniu Twojego święta życzę Ci wszystkiego najlepszego,
    pogody ducha i serduszka zawsze zdrowego.
    Kocham Cię !!


    karolina6987

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już złożyłam życzenia, ale prezent dopiero będzie, ponieważ czekam na nową dostawę z Avonu, co do wierszyka to nie mam żadnego pomysłu, ogólnie to nie umiem pisać rymowanek itp...

    selenagomezder8

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, dziewczyny, naprawdę piękne życzenia! Jesteście bardzo twórcze :))
    spbianka

    OdpowiedzUsuń
  10. "Zapomnę o tym co mnie boli,
    zapomnę o ciężkiej niedoli,
    Zapomnę nawet o sobie,
    lecz nigdy o tobie."

    OdpowiedzUsuń
  11. Złóżyłam jej życzenia ♥ ! Już nie mogę wziac udzialu; [ .


    naati8

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładny post,zdjęcia,życzenia :) Bardzo fajnie ;3

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!