Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
urządzamy wnętrza- lekcja 3
Rola koloru we wnętrzu



Kolory harmonijne: czerwień, niebieski, zielony, róż. Po ich wymieszaniu otrzymujemy: fiolet, pomarancz, turkus, limonkę. Patrząc na koło , które przedstawiłam u góry można zauważyć, że kolory , które ze sobą sąsiadują są harmonijne.

Kolory dopełniająceKolory, które znajdują się na wprost siebie wzajemnie się dopełniają. Są barwami kontrastowymi. Trudno jest stworzyć z ich barwami wnętrze. Jednak odpowiednie ich zastosowanie daje zadziwiający efekt.np. turkusowe krzesło na tle brzoskwiniowej ściany.
Kolory dla Ciebie
Zawsze jeśli robisz wnętrze kieruj się kolorami oraz wzorami, które Tobie się podobają, nawet jeśli są ekscentryczne lub niecodzienne.
Czerwienie doskonale do siebie pasują, ( tak samo jest z różami). Niektóre odcienie tych kolorów wspaniale wyglądają w jednej kompozycji np. wytwornym salonie lub pastelowej sypialni.
Pomarańcze te najjaśniejsze tworzą ciepły klimat.
Brązy doskonale komponują się z pomarańczami. Wspaniałym ich uzupełnieniem jest turkus oraz zimne szarości.
Kolory żółci pasują do zieleni oraz pomarańczy
Zieleń jest kolorem naturalnym, który buduje równowagę we wnętrzu. Niektóre odcienie zieleni doskonale współgrają z niemal każdym kolorem.
Wszystkie odcienie błękitów doskonale harmonizują ze sobą. Połączenie ich z zieleniami daje doskonały efekt.
Fiolety można łączyć z zieleniami, zimnymi błękitami oraz jasnymi różami, a także wzajemnie między sobą w różnej tonacji.
Szarości w połączeniu z barwami neutralnymi dobrze wyglądają. Z ich odcieniami można połączyć każdy kolor tworząc niezwykłe wnętrze.
 Nie bójcie się eksperymentować! Nawet na pozór nie pasujące do siebie kolory w odpowiedniej kombinacji stworzą niepowtarzalny klimat.

Stworzyłam kącik w żywych kolorach.
Kolorowy zawrót głowy

W następnej lekcji przewiduję np.dwa pokoje w jednym wnętrzu. Jesteście zainteresowani?

9 komentarzy:

  1. Jestem bardzo zainteresowana dwoma pokojami w jednym wnętrzu. Ja miałam się zabrać za urządzanie wnętrza w weekend, ale nie wyszło. Nie miałam czasu i tylko przerywnikami wchodziłam na komputer. Ostatnio przekonałam się do koloru zielonego. Ten w odcieniu szmaragdu najbardziej mi się podoba. Tak z tych kolorów to jeszcze czerwień i brązy do mnie przemawiają.
    JustinaCullen

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio choruję na brak weny, także lekcje bardzo mi się przydają. Może stworzę nowy pokój, w końcu od czego są ferie. A twój poradnik bardzo mi się w tym przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nikitaposh1
    Zazdroszczę tych pomysłów . mnie jakoś ostatnio też opuściła wena :( mam nowe wnętrze od tygodnia i nie wiem co z nim począć :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zainteresowana. ;) Masz bardzo fajne pomysły :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie zademonstrowałaś nam połączenie kolorów :D. Również ciekawi mnie te "2 w 1" C: .Dobrze opisałaś kolory, teraz może nie będę łączyć byle jak xD .

    NewElizaphetOne

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo interesujące będzie zobaczyć dwa takie pokoje w jednym wnętrzu. Kącik wspaniały. Po prostu boski. Widzę tam lampę z nowej kolekcji BASIC i dywan z akademii. Fajne pomieszanie. Może kiedyś go zrealizuje. A co za wnętrze jest tam w tle? Te kolory na tej jakby to powiedzieć palecie są żywe ale widać, że też czyste. Porady które napisałaś są bardzo ciekawe i interesujące. Wsztskie czytałam z wielką ciekawością i zaangażowaniem :) Nie wiedziałam na przykład, że zieleń jest kolorem neutralnym (gdzieś mi to na lekcji umknęło). Bardzo przydatny i ciekawy artykuł. Czekam na więcej :).
    kamisza202

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem niezwykle zainteresowana.Na ten temat zawsze mam coś do powiedzenia ;) Wnętrze urządzone istotnie w żywych,jasnych (i nie tylko ;) kolorkach.A zarazem artykuły ułożone z umiarem,pasują do wszystkiego i nie psują ogólnego efektu.Stworzyłaś dobre rady dla tworzących wnętrza-świetnie,że napisałaś,jak można połączyć kolory.Wtedy wnętrze jest bardziej urozmaicone,a kolory zróżnicowane-klasa ;) PS:Jak najwięcej takich postów!Akurat urządzam Alpine Chalet,może się przyda :) Pozdrawiam i jeszcze raz-jestem mega zainteresowana :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Artykuł bardzo ciekawy i z pewnością-przydatny :) Kącik, który urządziłaś,wygląda uroczo-świetne połączenie wielu barw.Kiedy ja próbuję łączyć kilka kolorów,zazwyczaj wychodzi nieestetyczny misz-masz,a Tobie wyszło arcydzieło :) Ja również jestem baardzo zainteresowana postem o wnętrzach 2 w 1 :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!