Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
Rokoko
Ornamenty rokokowe powracają, a wraz z nimi swobodne, asymetryczne formy i przesycona światłem kolorystyka. Niektóre style nie zestarzeją się nigdy.Styl rokoko właściwie nigdy nie został zapomniany. A przecież minęło już bez mała trzysta lat, od kiedy zadomowił się w siedzibach zamożnej europejskiej arystokracji (za czas jego trwania przyjmuje się lata 1720-1790). Nieprzerwanie produkuje się wiele charakterystycznych dla tego okresu mebli i tkanin. I niezmiennie wydają się one kwintesencją lekkości i elegancji. Pomimo bogatego komfortowego wystroju rokokowe wnętrza nie miały nic z onieśmielającej oficjalności oraz przepychu pałaców w barokowym stylu (z którego rokoko wyrosło). Przeciwnie, panowała w nich bardzo pogodna i swobodna atmosfera, która niewątpliwie sprzyjała bujnemu życiu towarzyskiemu oraz typowym dla tego okresu rozrywkom, takim jak bale czy też szczególnie popularne maskarady i przedstawienia lekkich komedii w typie włoskim. Charakterystyczne dla tego stylu są oprócz kwiatów (wzorów na tkaninach jak i żywych) są różnego rodzaju atrybuty związane z rozrywką np. maski.






8 komentarzy:

  1. Wow! Prześliczne! Świetna aranżacja jest na obrazku. Naprawdę zachęcająco.
    kamisza202

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy i przejrzysty artykuł. Miło i lekko czyta mi się twoje artykuły. Zawsze świetnie je piszesz. natomiast co do samego stylu Rokoko to na pewno nie jest on dla mnie. Zbyt bogate i złote wnętrze troszkę mnie odpycha, ale wtedy wiadomo przepych świadczył o zamożności człowieka.
    Z przedstawionych aranżacji najbardziej podoba mi się druga. Figura w tle jest moim faworytem
    JustinaCullen

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Justiną Cullen, twoje posty są bardzo ciekawe i fajnie się je czyta. Co do aranżacji to są bardzo ciekawe, mnie również najbardziej podoba się obrazek nr 2. Styl rokoko jest naprawdę świetny, podobają mi się złote zrobienia i rzeczy właśnie w tym stylu. Może też postaram się coś stworzyć po rokokowemu ;p. Dziękuję na inspirację :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe opisanie i wyjaśnienie czym jest rokoko

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny artykuł,naprawdę przyjemnie się czyta :) Dobrze,że przybliżyłaś nam nieco ten styl :) Natomiast co do zdjęć aranżacji,to mi najbardziej podoba się trzecia ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe aranżacje wnętrz.Te posty nigdy mi się nie znudzą!:)Bardzo ciekawie opisałaś zrobione wnętrza :) One również bardzo mi się podobają.Może czas na jakieś małe zmiany w moim Apartamencie?:))

    OdpowiedzUsuń
  7. prześlicznie urządzone. Wszystko zgrywa się ze sobą

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!