Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
W poszukiwaniu stylu idealnego- Ganguro
Witam Was serdecznie!
Na początku chciałabym powiedzieć, że dzisiaj będzie wyjątkowo długi post i tylko najlepsi dotrwają do końca i przeczytają go w całości.
Oczywiście chciałabym też podziękować za pomysł na dzisiejszy post dziewczynie, która pod tym postem  napisała, że chciałaby zobaczyć ganguro w mojej odsłonie. Co prawda myślałam już nad tym, ale nie wiedziałam czy podołam nie tyle co stylizacji co opisaniu tego stylu.
Gościnnie pojawi się tu stylizacja Ani, za którą serdecznie dziękuję.

Mam nadzieję, że zechcecie przeczytać moje wypociny i dotrwacie do końca, ponieważ nie ukrywam, że zajęło mi to sporo miejsca jak i czasu, ponieważ ganguro to ciekawa subkultura, dlatego chciałam Wam ją jak najbardziej przybliżyć, a jest co wyjaśniać oraz opisywać.
 Nie przedłużając zapraszam do lektury.



Trudno pisać o ganguro bez krótkiego wstępu, ponieważ Zachód zinterpretował wiadomości na ich temat dość pobieżnie. Na Zachodzie uważa się, że ganguro to szalone nastolatki, które chcą upodobnić się do ich koleżanek z Ameryki bądź też z Europy. Pojawia się wzgląd, w którym zakompleksiony Azjata chce na przymus zmienić swoją rasę. Nic bardziej mylnego. Jesteśmy w błędzie myśląc, że dziewczyny będące częścią subkultury ganguro są zakompleksione i potrzebują świadomości, że mogą chociaż odrobinę przybliżyć swoją urodę do tej Zachodniej. Myśląc tak jesteśmy w błędzie.

Ganguro swój wygląd traktują jako ukazanie swego sprzeciwu temu co jest ogólnie ustanowione jako norma, ideał piękna. Zamiast czarnych, zdrowych i lśniących włosów stają się zazwyczaj posiadaczkami platynowego, matowego blondu. Jasną cerę opalają w solariach oraz nakładają na siebie kremy samoopalające. Makijaże, które są rodem wyjęte z teatru to także forma sprzeciwu.

Ganguro dosłownie tłumacząc oznacza czerń na twarzy. Subkultura ta jest popularna wśród młodych kobiet w Japonii. Ten wizerunek zyskał niezwykły rozgłos około 2000 roku, lecz jego początek miał miejsce w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Mimo tego do dziś możemy spotkać kobiety ubierające się w tym stylu.

Charakterystyczne cechy tego stylu to tlenione włosy oraz opalenizna. Na typowy strój składają się minispódniczki oraz buty na platformach, do tego mnóstwo bransoletek, koralików i kwiatów we włosach. Dominują tutaj krzykliwe kolory. Bardzo często ganguro przyozdabiają swoje telefony tysiącami breloczków, ozdób i naklejek. Czymś oczywistym dla ganguro jest bardzo opalona skóra oraz przesadzony makijaż. Makijaż ganguro składa się ze sztucznych rzęs, eyelinera, olbrzymiej ilości białego cienia oraz kontrastujących z opaloną skórą perłowej, białej szminki i białego, jasnego pudru.

Centrum mody ganguro to dwie dzielnice Tokio – Shibuya i Ikebukuro. Co do korzeni tego stylu to nie ma on określonego pochodzenia. Ganguro jest prawdopodobnie efektem długotrwałej izolacji Japonii oraz ograniczeń, jakim musiało się podporządkować społeczeństwo tego kraju. Amerykanie jak i ogólnie, rasa biała, miała niezwykły wpływ na kształtowanie się tej subkultury. Japonia była krajem odizolowanym od reszty globu przez spory okres czasu. Japonki były delikatne oraz posłuszne i przywiązane do tradycji.  Z kolei Amerykanki, Brytyjki, Francuzki, Hiszpanki, czy też mieszkanki krajów Ameryki Południowej, kojarzyły się Azjatom z ludźmi niesamowicie pewnymi siebie, wygadanymi i pełnymi buntu oraz dumy. Właśnie te cechy ganguro zapożyczyły od rasy białej. Jest to po części związane z tym, że wraz z otwarciem Japonii na zachodnią kulturę, młode pokolenie zaczęło fascynować się USA i Europą.

 Styl ten jest formą buntu, ucieczką od tradycji czy też szkolnych reguł, to próba wyrażenia siebie, bycia wolnym i niezależnym. Wizerunek ganguro jest po części odzwierciedleniem fascynacji młodych Japończyków kulturą USA i Zachodniej Europy. Osoby identyfikujące się z tym stylem zachowują się żywiołowo, beztrosko, nie przejmują się zakazami, czy opinią innych ludzi. Co ciekawe, ganguro posiadają swój własny "język", który jest niczym innym jak mieszaniną angielskiego oraz japońskiego. Najczęściej posługują się łacińskimi literami oraz znakami interpunkcyjmymi. Tego języka nie można zakwalifikować inaczej aniżeli jako slang. Zawiera mnóstwo skrótów oraz zdrobnień.


Na początku sceptycznie podchodziłam do tej subkultury, ale teraz nie mam już jakichkolwiek uprzedzeń do tego stylu. Choć po części nie rozumiem tego stylu to nie zmienia faktu, że go szanuję. Myślę, że wiem co Azjatki chciały w ten sposób osiągnąć. Azjaci mają mnóstwo pomysłów na lekkie skomplikowanie swojego życia czy też mocnego ubarwienia  młodzieńczych lat. Z pewnością bym się tak nie umalowała, ani nie ubrała, chociaż na uwagę zasługuje fakt, dlaczego ganguro tak postępują. Sam motyw jest tutaj wielce ważny, ponieważ ukazuje, iż Japonia to tak naprawdę kraj gotowy i nastawiony na zmiany. Przykre jest to, że tą subkulturę odbiera w sposób jaki podałam na początku notki. Nie ukrywam, że denerwuje mnie to, że ludzie wypowiadają się o tej subkulturze mimo tego, że nic o niej nie wiedzą. To naprawdę niemiłe, ponieważ fakty są zupełnie inne.


Niestety na stardoll nie można pomalować nosa na biało, więc makijaż po części jest efektem mojej pracy
w najróżniejszych programach graficznych. Muszę dodać, że to było dosyć traumatyczne przeżycie dla naszych dollek i dla nas, ale czego się nie robi, by stworzyć oryginalny post.





Jak podobają Wam się stylizacje i makijaże? Co sądzicie na temat ganguro?
Która ze stylizacji podoba Wam się bardziej? Komentujcie!

52 komentarze:

  1. Nie podoba mi się ten styl ;/

    CudneOczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, trzeba przyznać, że nie jest piękny. Też mi się nie podoba ヽ( ★ω★)ノ

      Usuń
  2. To na pewno nie mój styl, ale słyszałam już o nim no i post naprawdę dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugi ;)
    nikiwi2468

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiłam, że będzie długi i taki jest (づ。◕‿‿◕。)づ

      Usuń
    2. W sumie to skracałam go tyle ile się da (。・.・。)

      Usuń
    3. Hahaha wiec wolę nie myślec jaki był oryginał xD Dobra robota :D

      Usuń
  3. Makijaże i stylizacje fajnie odzwierciedlają ten styl. Jednak to nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie uważam tego stylu za jakiś idealnie dobrany do mnie, za taki, w którym miałabym chodzić codziennie np. do sklepu, ale jak napisałam szanuje go i uważam, że nie tyle co styl, ale samo to, dlaczego noszą się tak jest wielce ciekawy.

      Usuń
  4. hahahahahahaha czemu mi zrobiłaś takie jakby "zjem was, zjem was". Mimo to, traumatyczne przeżycie, biedna moja doll </3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, poświęcenie dla QOF musi być. Dziękuję Ci za pomoc przy poście (っ˘з(˘⌣˘ )

      PS Odkryłam w sobie nową pasję... Jest to (tumdururuum paraaraam) komentowanie swoich postów.

      Usuń
  5. To ja byłam tą dziewczyną! ^^ Czekałam na ten post i dziękuję za wysłuchanie mojej prośby :) Bardzo ciekawie wszystko opisałaś i mimo że nie jestem fanką takiego sposobu ubierania czy malowania to subkultura jest bardzo intrygująca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja WIELCE DZIĘKUJĘ za podsunięcie mi pomysłu. Jak już pisałam nie wiedziałam czy ktokolwiek chciałby o tym czytać itp. (◍•ᴗ•◍)❤ Pewnie większość go pominęła, ponieważ myślała, że nie jest godny uwagi. Jednak uważam, że warto wiedzieć coś o tej subkulturze.
      ♡^▽^♡

      Usuń
  6. Przepraszam, nie wytrwałam do końca tekstu, ale pewnie mi wybaczysz. Po prostu ten styl jest dla mnie tak obrzydliwy że szkoda mi czasu na czytanie o nim.

    chomiska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się ze stwierdzeniem, że styl jakiś szczególnie urokliwy nie jest, ale myślę, że warto o nim coś wiedzieć. Styl mi się nie podoba, jednakże to dlaczego ludzie tak czynią jest niesamowicie pasjonujące (^-^)

      Usuń
  7. Ja chcę w dalszym ciągu Cyberpunka/Cybergoth'a ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno kiedyś się pojawi. (づ。◕‿‿◕。)づ
      Cierpliwie oczekuj na post o tym :3.

      Usuń
  8. jest parę błędów np. "Ten wizerunek zyskał niezwykłą popularność się około 2000 roku" sporo powtórzeń i literówek "eyelindera", "steptycznie" :p

    co do samego stylu, to ja bym określiła takie osoby jako lekko psychiczne. przecież taki wizerunek wygląda okropnie i jak dla mnie słowa "Ganguro swój wygląd traktują jako manifestację tego, że sprzeciwiają się temu co jest ogólnie ustanowione jako norma, ideał piękna" nie są zbytnio przekonujące, nie pojmuję filozofii ich myślenia, po co robić z siebie straszydło? jak dla mnie mają po prostu spaczone mózgi.

    jednakże jeżeli chodzi o wasze stylizacje, myślę, że są bardzo dobrze odwzorowane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejciu, przepraszam za błędy. Nie zauważyłam ich ;-;. Już poprawiam

      Usuń
    2. Już poprawione. Zawsze się na czymś wyłożę (。-_-。).
      W sumie nie oczekujcie cudów od dwunastolatki XD.

      Usuń
  9. OMG XD nie chce mi się tego czytać haha nie obraźcie się ale pooglądam tylko obrazki jak taki analfabeta :)

    _Nemezis_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ヽ( ★ω★)ノ
      Gratuluję możliwości patrzenia na obrazki. Dobre i tyle ヾ(。◕ฺ∀◕ฺ)ノ

      Usuń
  10. Nie moja bajka :D, na stardoll się od takich roi O.o. Fajny post ;)


    kruha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, najlepsze jest to, że robią to świadomie i cóż, niezbyt im to wychodzi i bynajmniej nie robią tego w dobrym zamiarze (◕ฺ∀◕)

      Usuń
  11. Nie moja bajka, ale podobają mi się stylki! Są takie słodkie, wszędzie pandzie, misie XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejciu! Dziękuję bardzo ☆*・゜゚・*\(^ω^)/*・゜゚・*☆
      Muszą być słodkie, inaczej nie byłyby to stylki wykonane przez nas✧

      Usuń
  12. Ta subkultura to nie mój świat. Nienawidzę opalonej skóry, chociaż kiedyś za nią latałam jak szalona. Stylizacja- jak i makijaże- są świetne i widać, że włożyłyście w nie dużo pracy! Gratuluję wytrwałości. Mogłaś przecież uznać, że jest to za trudne i wziąć się za inny, łatwiejszy styl. Jeszcze raz gratuluję i dziękuję, że mogłam poznać styl u niektórych Japonek.
    Modna...Julia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś również podobała mi się opalona skóra. Teraz jest przeciwnie, wolę bardzo jasną karnację.
      Dziękuję bardzo za komentarz i opinię. ♥(✿ฺ´∀`✿ฺ)ノ

      Usuń
  13. Namęczyłaś się. Choć sam styl nie jest za ciekawy, przymuliło mnie xD
    klarunka86

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ヾ(◍’౪`◍)ノ゙♡
      Cóż, może tylko ja jestem tak wszystkiego ciekawa i interesują mnie takie rzeczy, ale dziękuję bardzo za komentarz

      Usuń
  14. Ciekawy post, ale ten styl mi się nie zbyt podoba :/

    weronika1408

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny artykuł proszę o więcej takich.
    Co do samego stylu jest w moim odczuciu odpychająco oszpecający. Stardollowa wersja stylizacji pokazana w artykule jest bardzo delikatna (realne zdjęcia w necie są dużo mocniejsze). Szczytem okropności są Yamanba, nie wiem co tłumaczy takie budowanie własnego wizerunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tyle, gdy w google wpiszemy hasło "ganguro" to w większości zobaczymy tam yamanby (ekstremalna wersja ganguro). Ganguro jeszcze rozumiem, ale yamanba, manby itp. to już przesada.
      Dziękuję za cudowny komentarz. (づ。◕‿‿◕。)づ

      Ganguro wygląda mniej więcej tak:
      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b2/Glam_crop.jpg
      http://1.bp.blogspot.com/-2u177w0CioU/UPFCg4kWzBI/AAAAAAAAAew/rIbF2XD2G4I/s320/ganguro3ac7.jpg

      Usuń
  16. Tym razem rzygam, sory ;_______;
    Stylizacja - mała 6-latka, da się wytrzymać.
    Makijaż (ten drugi, bo pierwszy ujdzie) - ŁOOO JEZU! Plastik 100%, kojarzy się z tym: http://bankfotek.pl/view/1716117
    W realu, jak patrzyłam po googlu to jeszcze jakoś przejdzie, ale jako tako i tak się nie podoba. Wcale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, taki styl... Trzeba się ubrać w jego kryteriach. Przecież nie założę do tego gotyckich ciuchów XD

      Usuń
  17. Styl mi się nie spodobał i w życiu bym się tak nie ubrała. Jednak artykuł jest bardzo fajnie napisany :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Styl mi się nie podoba, ale stylizacje wyglądają dokładnie tak samo jak moje z 2010 r.
    Też pełno bransoletek, wszystko co tylko się zmieściło ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, też miałam podobne stylizacje w 2010 r.
      Dziękuję za komentarz (づ。◕‿‿◕。)づ

      Usuń
  19. Ganguro to jeden z niewielu stylów, który mi się nie podoba. Głównie chodzi tu o ich makijaż i włosy. Strój można jakoś przeżyć. Sądzę, że bardzo dobrze wykonałaś stylizacje i makijaże. I fajny artykuł.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia, AgnesMagnes99

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, bardzo dużo stylów ogromnie mi się podoba, lecz ganguro jakoś mi nie podchodzi. Same ubrania nie są złe, ale to co dzieje się na twarz jest straszne. Dziękuję za komentarz ( /)u(\ )

      Usuń
  20. Stylizacje przypominają mi ciuchy dla małych słodkich dziewczynek :|

    szklanka9

    OdpowiedzUsuń
  21. Pisałaś już o scene/emo? Jeśli nie, to napiszesz? Pliiissss!

    cat-wercat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie myślałam nad emo, ale scene raczej powinno się pojawić (づ。◕‿‿◕。)づ

      Usuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!