Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
Bucikowe szaleństwo cz. 3- Manolo Blahnik
**********************************************************************************

 



Manolo Blahnik (ur. 28 listopada 1942 w Santa Cruz de la Palma) – hiszpański projektant mody pochodzenia czeskiego, projektant butów dla kobiet.

Oto kilka z jego szkiców :)





 Blahnik był absolwentem Uniwersytetu w Genewie w 1965 roku, studiował sztukę w Paryżu. Przeniósł się do Londynu w 1968 roku do pracy w modzie boutique "Zapata" i pisał dla Vogue Italia . Diana Vreeland , powiedziała mu, że powinien zaprojektować jedynie obuwie. W 1972 roku, Ossie Clark zaprosił go do stworzenia butów do jego show .
W roku 1970,modne były grube buty platformy , Manolo Blahnik odwrócił  uwagę na obcas, który pozostał podstawą marki do dziś.Buty Manolo Blahnik szybko stały się symbolem klasycznego stylu  w 21 wieku.
Sklep Manolo Blahnik pozostaje dotychczas w Old Church Street w modnej  Chelsea dzielnicy Londynu .
 Butiki projektanta znajdują się w Londynie, Nowym Jorku, Las Vegas, Dublin, Atenach, Madrycie, Stambule, Dubauj, Kuwejcie, Hong Kongu, Seulu, Singapurze i Sztokholmie. 

Blahnik został przeniesiony do Międzynarodowej Best Dressed List Hall of Fame w 1987 roku. Blahnik otrzymał honorowy tytuł dowódcy Imperium Brytyjskiego w 2007 r. w  służbie  brytyjskiej mody.
 Manolo Blahnik obecnie mieszka w Bath, Wielka Brytania i otrzymał tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu Bath Spa w lipcu 2012 roku.
*****************************************************************

Buty jego projektu pojawiły się m.in. w serialu Seks w wielkim mieście. Sofia Coppola również wykorzystała buty zaprojektowane przez Blahnika w swoim filmie Maria Antonina.
                                          
                                          Kadr z serialu ,Seks w wielkim miescie" (ang,,.Sex and the city")
A tutaj kadr z filmu ,,Maria Antonina"(Ang.,,Marie Antoninertte")


***********************************************************************************

 W 2010 r. na rynku pojawiły się buty projektanta noszące nazwy trzech polskich miast: Poznania, Łodzi oraz Suwałk.

***********************************************************************************
Buty Manolo Blahnik
 

Wszystkich zainteresowanych całą historią Manolo Blahnik i jego butów zapraszm na
 Oficjalną stronę
Klik  Niestety jego strona jest w języku angielskim ;)
Myślę że w jakimś stopniu przybliżyłam wam postać Manolo ;D
************************************************************************************

13 komentarzy:

  1. Post ciekawy. Same buty juz nie. nie lubie tego typu butow i nigdy sie do nich nie przekonam.
    JustinaCullen

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie niektóre buty się podobają, ale tylko sporadyczne. Większości mówię nie :3

    OdpowiedzUsuń
  3. widzę, że pan lubi buty z ostrym noskiem...

    te "Polskie" są najlepsze xD

    b.dobrze napisany post, czekam na więcej

    NewElizaphetOne

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post i ładne butki
    Klaudialigenza

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy post.Istotnie słyszałam już kiedyś o tych ciekawych butach.Bardzo ciekawe pomysły-wszystkie buty czymś zaskakują.Najbardziej podobają mi się te szpilki z nr. 12 na ostatnim zdjęciu.:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Buty tego projektanta są bardzo pomysłowe i chciałabym mieć kilka par z nich, zakładając przy tym, że się najpierw w nich nie wywalę. A pozatym muszą mieć też cenę, która przekracza moje standardy.

    selenagomezder8

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny artykuł, ale te buty według mnie są okropne!! :<

    OdpowiedzUsuń
  8. nie chce mi sie czytać brzydkie buty

    majkaKolorowa

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziekuję,świetny artykuł...a buciki są niezwykle kobiece i każde na swój sposób piękne! Nie wiedziałabym , które wybrać;)

    OdpowiedzUsuń
  10. nikitaposh1
    Te buty to klasyka eleganckiej kobiety , to normalne że hipiska ani emo nie założy takich bucików więc się nie dziwię że nie wszystkim się podobają . Zaskoczył mnie tylko komentarz "majkaKolorowa" napisała że nie chce się jej czytać tego postu ale napisać komentarz się jej chciało?
    Buty są boskie choć sama bym takich nie założyła bo to nie mój styl .

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy artykuł,podoba mi się :) Co do butów to mam mieszane uczucia-jedna mi się podobają bardzo,a inne wcale.Ale tak ogółem to kilka jest naprawdę pięknych :) Na stronę Manolo raczej nie zajrzę,aż taka dobra z angla nie jestem ;p

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!