Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
Artykuł czytelnika - Soxo_

Czy istnieje ktoś, kto ich nie zna? Nie sądzę!
Wydaje mi się, że jest to "najstraszniejsza" rodzina jaką do tej pory wykreowały media. A jeśli nie najstraszniejsza, to na pewno najbardziej rozpoznawalna z tych strasznych. W dzieciństwie byłam zafascynowana ich losami oraz zauroczona postacią Morticii, której sylwetkę uważałam wówczas za ideał. Intrygowała mnie także postać Wednesday i jej szalone pomysły. Najlepszy jednak jest dla mnie klimat całej produkcji. O ile wydźwięk filmu jest komediowy i perypetie bohaterów kończą się z reguły zabawnie, to wystrój domu Addamsów, sceneria, wygląd bohaterów, rzeczywiście może napawać grozą i sprawiać upiorne wrażenie.
Perypetie upiornej rodziny zaczął opisywać Charles Addams, który to na łamach New Yorker'a zamieszczał jednoobrazkowe komiksy. Było ich ponad tysiąc, oparte oczywiście na czarnym humorze. Jak wiemy, pomimo tego, że Addamsowie są rodziną sadystów i masochistów, całość była utrzymana na tak dobrym poziomie, że publikacje nie wywoływały niesmaku u odbiorcy. Następnie w latach 60. rozpoczęto produkcję serialu komediowego opartego na komiksie. Warto także wspomnieć, że ilustracje Charles'a Addamsa zostały zebrane i zamieszczone w „The Addams Family: An Evilution”. Całość składa się z ponad dwustu stron i pozwala poznać korzenie upiornej rodzinki. Niestety tom należy do drogiej rozrywki, gdyż z moich obserwacji wynika, że cena za egzemplarz waha się między 100 a 200 zł.

Pomówmy chwilę o serialu... Emitowany był w latach 1964-1966 i miał 64 odcinki. Pierwszą Morticią była Carolyn Jones, natomiast rolę Gomeza odgrywał wówczas John Astin. John Astin wybrał także imię dla swojej postaci, gdyż Charles Addams nie mógł się zdecydować między dwoma imionami: Repelli oraz Gomez. Początkowo żadna z postaci nie miała przypisanego imienia. Autor ponazywał swoich bohaterów dopiero, gdy zaczęto tworzyć serial.
Oprócz tradycyjnego serialu powstał także serial animowany. Nakręcono także kilka wersji filmu fabularnego. Pierwszy film powstał w 1991 roku, gdzie Morticię grała Anjelica Huston. Ciekawostką jest fakt, iż o tę rolę ubiegała się także Cher. W 1993 nakręcono drugą część filmu z tą samą obsadą. W 1998 powstał film "Rodzina Addamsów: Spotkanie po latach". Tam Morticią była Daryl Hannah, Gomezem Tim Curry. W latach 1998-1999 był emitowany serial "Nowe przygody rodziny Addamsów" (Morticia - Ellie Harvie, Gomez - Glenn Taranto). Trafiłam także na informację, że w roku 2020 ma powstać kolejna wersja filmu, która będzie reżyserowana przez Tima Burtona.
Przyznam, że te nowsze wersje nie przypadły mi do gustu, a za szczególną porażkę uważam "Rodzina Addamsów: Spotkanie po latach". Film widziałam raz, trafiłam na niego przypadkiem, skacząc po kanałach telewizyjnych. Uważam, że reżyser odebrał Addamsom ich upiornego ducha, odbierając tym samym cały urok oraz niszcząc klimat, który sprawiał, że każdy odcinek serialu oglądałam z niezwykłym zainteresowaniem. Ponadto dobór aktorów jest także niewypałem. Z całym szacunkiem, ale Ellie Harvie całkowicie nie nadaje się do odgrywania postaci Morticii.


Także na Stardoll zagościła rodzina Addamsów. W 2014 roku do Film Theory trafiła dostawa inspirowana upiorną rodzinką. Jak widzicie, można było nabyć różne meble i dodatki do apartamentu, a także postacie, czyli Lurcha, który był lokajem, Kuzyna To (Coś) - niezidentyfikowana postać, składająca się głównie z długich włosów (w filmach i serialach ciężko jest zrozumieć jego piskliwą mowę, jednak w komiksie rozmawia normalnie, bez żadnych problemów), wujka Festera - piromana, masochistę, a także Rąsię. Nie wszyscy o tym wiedzą, ale pierwotnie (czyli w komiksie) Rączka była normalną postacią, posiadającą wszystkie części ciała. Była to tajemnicza postać pełniąca funkcję obserwatora.




Na koniec prezentuję Wam moją wersję Morticii. :)


A tutaj już dość stara praca, którą znalazłam w Google Grafika, autorstwa użytkowniczki blunotte.


7 komentarzy:

  1. Uwielbiam rodzinę Adamów i cieszę się że pojawił się o nich post. Nie wiedziałem że Cher mogła być Morticią, to było by piękne ale teraz też jest super. Podoba mi się twoja stylka ale to stare coś już nie bardzo

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwaga, znalazła się osoba, która nie za bardzo wie, chociaż już po przeczytaiu tego artkułu, wiedziała kim była rodzina Addamów! wiem, trochę to przykre, ale tak na prawdę nigdy nie miałam stycznością z tą grupą ludzi. Kojarzę ją najbardziej z okresu Halloween, gdzie dużo gwiazd inspiruje się tymi postaciami. Jednak ja osobiście, nie wiedziałam kim (i czym) byli oraz ani razu nie ogądałam filmu/serialu ani nie czytałam komiksów na ich temat. Wiem, to oburzające xd jako fanka Burtona, nie mogę się doczekać jego wersji Rodziny Addamów, jemu zawsze się udaje przedstawić mroczną grozę fabuły filmu
    xxlena4444xx

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zobaczylam tekst odechcialo mi sie czytac, ale sie tak wciagnelam ze czytam juz 2 raz. Artykol boski

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przyjemny artykuł, dobrze mi się czytało. Tematyka też wydaję mi się ciekawa, bo o rodzinie Addamsów wiem jedynie podstawy, kiedyś obejrzałam parę odcinków serialu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Przyjemnie mi się czytało o ulubionej rodzince z dzieciństwa. Uwielbiałem oglądać Addamsów w filmie z 1991 i kreskówce z lat 90. Jeszcze na Pegasusie miałem tę rodzinkę i grałem w to całymi dniami jak byłem u babci. Tym wpisem zachęciłaś mnie do obejrzenia komiksów na internecie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nigdy nie ciekawili mnie Addamsowie, ale post naprawdę bardzo fajny!

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!