Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
Moda i źródła inspiracji Cz. IV
Witajcie !

Projektanci powinni być praktyczni, a ich uwaga winna koncentrować się na potencjalnej
grupie nabywców, ale czasami można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa..

Mowa oczywiście o Haute Couture. 
 Wymowa

Definicje mówią o tym, że jest to wyższy poziom krawiectwa, moda dla bogatych,
szyta na miarę dla pojedynczego klienta. Nie ulega wątpliwości, więc fakt, że są
to stroje/kreacje z materiałów bardzo dobrego gatunku, które również bardzo często
szyte są ręcznie.

Rose Bertin jako pierwsza otworzyła swój dom mody "LE Grand Mogol" w 1770 roku.


Obecnie Haute Couture reprezentują między innymi:  Jean Patou, Paul Poiret, Vionnet, Lanvin, Chanel, Schiaparelli, Balenciaga, Dior, Yves Saint Laurent, Pierre Cardin, André Courrèges oraz Emanuel Ungaro, Christian Lacroix, Jean-Paul Gaultier i Thierry Mugler.
- to wszystko jest SERCEM świata mody.


 "Taka kreacja to szczyt modowego luksusu i ekstrawagancji, na który może pozwolić sobie wąskie grono najbogatszych ludzi świata. Klienci regularnie kupujący te kreacje to zaledwie 120 osób."

Przykłady ze świata mody:





Przykłady ze stardoll: 




Haute Couture jest przeciwieństwem  Prêt-à-porter, które jest dostępne w sklepach/sieciówkach.

Kupujecie ubrania ze stardollowych kolekcji Haute Couture czy jednak przeznaczacie stardollary wyłacznie na zwykłe ubrania? 
Który dom mody lubicie najbardziej?

Pozdrawiam, SS91

17 komentarzy:

  1. Chciałabym pare rzeczy z 1 i 2 tribute na stardollu. Kupuję ubranaia z takich kolekcji, ale nie wiem czy chodzi ci o tribute czy o co innego XD

    OdpowiedzUsuń
  2. literówka się kłania ! piszesz na blogu a nie w brudnopisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie bardzo szybko pisze. Tez przez to robie sporo literówek. Wg mnie tekst jest czytelny i zrozumiały więc nie ma o co sie czepiac

      Usuń
  3. Fajnie opisalas temat. Dla mnie nie maja znaczenia marki ciuchów. Najwazniejsze żeby mi się cos podobalo

    OdpowiedzUsuń
  4. Drogi anonimie, nie masz nawet odwagi by napisać to ujawniając swoją osobę, więc jeżeli zauważyłaś literówkę to miło, że to zwracasz mi uwagę, ale nie musisz mnie pouczać w tak nie kulturalny sposób.
    Post został opublikowany automatycznie i faktycznie wczoraj pisałam go późno i zjadłam to i owo, ale poprawiłam i myślę, że świat się z tego tytułu nie zawalił ;)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny post :) ja wolę kupować zwykłe ubrania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie kupuję , jeszcze nie widzialam tego sklepu, bardzo ciekawy post ;].

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze mam problemy z wymową tej nazwy:).

    Artykuł bardzo poprawny. Daje nam wystarczającą ilość informacji. Dużo przykładów z realnego świata jak i za stardoll.

    Co do literówek (nie widziałam ich, ale jak ktoś napisał, że są to są) - nie da się ich uniknąć, ale zapewne da się je zminimalizować pisząc w Wordzie i przeczytać całość tekstu po jego napisaniu.
    I nie wiem czemu uwaga z tym brudnopisem była niekulturalna? Trochę dystansu dziewczyno;). Ta osoba na pewno nie chciała Ci zrobić przykrości.

    domka190

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam bardzo dużo dystansu do świata i do tego portalu szczególnie ;) Chodzi o to, że nie lubię jak ktoś do mnie "krzyczy" i nie ma nawet na tyle szacunku do drugiej osoby aby się pokazać a możliwe, że się znamy ;)

    W 21 wieku przeglądarki poprawiają błędy, ale jak zjem literę na końcu i zamiast Sercem mam serce - to jest poprawna forma i nie zawsze wzrok wyłapie tym bardziej, że czołweik itnleignetny jset w satnie przczetyać to bez porlbmeu :D

    Postaram się jednak unikać nawet mini błędów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie kupuję takich ubrań, bo są kosztowne:) Ogólnie rzadko kupuję za sd, chyba, że na wyprzedaży.
    sunflower

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny artykuł

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie trochę za krótko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię Haute Couture bo jest oryginalne i przykuwa wzrok ale jest drogie dlatego nie za często sobie pozwalam na ubrania stamtąd ale warto czasami zaszaleć :)
    Sweetdoll240

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie zauważyłam żadnych literówek, a jeśli jakieś były to nie spostrzegłam. Haute Couture, to jedna z moich ulubionych dziedzin mody, ponieważ można stworzyć co tylko się zechce, a nie tylko wzorować się na schematach. Niestety nie posiadam, żadnej rzeczy z tych kolekcji :/

    selenagomezder8

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się ta nowa kolekcja stardoll. Projektanci każdy swój projekt powinni nazwać dziełem sztuki. Fajny artykuł
    JustinaCullen

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!