Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
Halloween


Halloween obchodzone jest w wielu krajach w wieczór 31 października. Święto to  nie jest jednak wciąż zbyt popularny w Polsce. Wiele osób jest wręcz przeciwnych braniu udziału w "przebierankach" ponieważ zwyczaj ten jest krytykowany przez Kościół.


Powstały dwie teorie dotyczące powstania Halloween. Jedna mówi o tym, że wywodzi się z rzymskiego święta na cześć bóstwa owoców i nasion, druga zaś, że z celtyckiego święta na powitanie zimy. Nie będę jednak Wam tutaj tego opisywać bo wydaje mi się, że nie ma to sensu. Jeżeli ktoś chciałby dowiedzieć się więcej to polecam zajrzeć tutaj


W Polsce tego dnia coraz częściej organizowane są imprezy okolicznościowe, na które goście przebierają się za różne straszne stwory. Nie ma jednak zwyczaju zbierania cukierków przez dzieci.  



W krajach w których Halloween jest obchodzone bardziej hucznie możemy spotkać się z takimi zabawami jak  scary farm, cukierek albo psikus czy apple bobbing. Oprócz tego mieszkańcy przystrajają swoje domy tak by wyglądały naprawdę strasznie. Tradycją stała się również Jack-o'-lantern czyli lampion wykonany z wydrążonej dyni, w której wycina się upiorne twarze. 


A jaki Wy macie stosunek do tego zwyczaju? 
Jak spędzacie Halloween? 


6 komentarzy:

  1. nie obchodzę tego święta ale nie dyskryminuje go,ot tyle że frajda dla dzieci bo mogą przebierać się i chodzić po domach i prosić o cukierki

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobne zdanie, nie obchodzę raczej tego święta ale uważam że dla dzieci super zabawą jest zbieranie cukierków. Nie musimy od razu brac tych przebrań i całej otoczki jako kult szatana czy coś w tym stylu. Dla mnie to po prostu zabawa

      Usuń
  2. Ja zwykle robię maraton filmowy. A że w tym roku mam wolne to korzystam. Dzisiaj mam w planach Karnawał dusz i Miasteczko Halloween

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też fajnie, ja nie przepadam za horrorami, potem przypomina mi się wszystko wieczorem w pracy :D

      Usuń
  3. Ja go nie obchodzę, ale osobiście niezbyt mi się podoba to święto. Samo przebieranie jest okej, chodzenie po domach nie bardzo. W dzisiejszych czasach sama bałabym się wziąć cokolwiek od obcej osoby. Tym bardziej cukierka, który ma niewiadome co w środku. Może jestem przewrażliwiona, no ale cóż xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie obchodzę tego święta i nic też do niego nie mam :D

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!