Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
porady blogowe cz.1*
Większa część z Was miała, ma  lub też chce mieć swojego bloga. I nie jest w tym nic dziwnego. Najważniejsze aby blog był miejscem gdzie pokazujesz innym to czym się interesujesz, co jest Twoją największą pasją, wtedy pisanie nie znudzi Ci się, jeśli na początku nie będzie komentarzy.  
Jeśli chcesz mieć swój blog :

1. Zastanów się o czym chcesz pisać, co Cię inspiruje, w czym najlepiej się czujesz. Jest wiele różnych tematów, o których możesz pisać,  może to być moda, dekorowanie wnętrz, opowiadania, turystyka... Pamiętaj jednak, że nie od razu będziesz mieć rzeszę fanów, którzy będą ochoczo komentować Twoje artykuły. Jeśli blog koleżanki jest sławny i Ty również chcesz mieć bloga z podobną tematyką bo trochę jej zazdrościsz, lecz nie masz pojęcia o tematyce, o której założyłaś bloga to od samego początku będzie to jedną wielką klapą. Jeśli już zakładasz bloga zrób go o tematyce, którą się interesujesz i wiesz wiele na ten temat. 

2. Pamiętaj, że wygląd bloga jest bardzo ważnym elementem. Zadbaj o nagłówek, szablon, układ strony, komentarze. Powinno być jasno i przejrzyście. Tak naprawdę wszystko zależy od pierwszego wrażenia, jeśli spodoba się czytelnikom już sama oprawa bloga, wezmą się również za czytanie.
Musisz pisać ciekawie, tak aby wciągało to czytelników, wklejać dobrze zrobione obrazki do tematu o którym piszesz, czy czytelnik zainteresuje się  3 pierwszymi zdaniami czy pomyśli " nuda" i kliknie "zamknij to" zależy właśnie od tych rzeczy o których pisałam powyżej i od pierwszych zdań w poście.

3. Nie zniechęcaj się jeśli na początku masz mało komentarzy, być może i wcale.

4. Zaglądaj na inne blogi, patrz i ucz się. Ale nigdy nie kopiuj, najwyżej spytaj autora o zgodę. 

5. Wyłącz na swoim blogu weryfikację obrazkową (rys.1) - to ułatwi czytelnikom dodawanie komentarzy.
Funkcję ta znajdziesz w układzie : ustawienia / posty i komentarze - przy napisie włącz weryfikacje obrazkową ustaw NIE. Zapisz ustawienia.
Jeśli nie znudziło Ci się kliknij czytaj więcej...


Możesz również modyfikować wiadomość w formularzu komentarza ( rys.1). Na końcu klikasz u góry po prawej stronie zapisz ustawienia.

rys.1
6. Ważnym elementem są etykiety ( rys.2) czyli tematy, o których piszesz np. stylizacje, makijaż. Ktoś kiedyś powiedział, że to wcale nie jest potrzebne. Być może, ale jeśli blog jest o jednej tematyce. Jeśli masz klika tematów na swoim blogu łatwiej jest szukać czytelnikom określonego, interesującego ich tematu. Po prawej stronie u góry masz napis etykiety, klikasz w to i wpisujesz nazwę tematu, o którym akurat piszesz, gotowe i zapisz.
rys.2

7. Kolejnym ważnym elementem są strony czyli to o czym pisałam wyżej tylko w innej odsłonie. 
W układzie blogera klikasz na strony, otwiera Ci się zakładka jak pokazałam na rys.3. Są tu dwa sposoby dodawania stron. 
a. pusta strona czyli piszesz tam np. regulamin, załoga bloga.
rys.3

b. adres internetowy czyli wstawiasz konkretny temat ( link do stron oznaczonych etykietą makijaż),
 który znajdujesz w tej etykiecie. ( rys.4)
rys.4
Znajdujesz w etykietach konkretny temat, zaznaczasz go, klikasz prawym przyciskiem myszy i klikasz na kopiuj adres linku, tak skopiowany link wklejasz do zakładki adres internetowy( rys.5), klikasz zapisz, następnie zapisz ustawienia. 
rys.5

8. Popularność. Na obecną chwilę nie wiem jakie jest to uczucie, ponieważ dopiero nad tym pracuję. 
Początki są zawsze trudne, uśmiech pojawia się kiedy dostrzegasz choćby 2 komentarze na swoim blogu, a jeśli osoba ta wraca na twoją stronę, śmieje się już "cała twoja gęba" - osiągnęłaś/-eś mały sukces. Tak również było w moim przypadku.
Mam nadzieję, że moje porady nie zniechęciły Was, są zrozumiałe i czekacie na kolejną porcję.

* tekst został napisany zna podstawie własnych doświadczeń.

W następnym poście odnośnie blogowania przeczytacie o dodawaniu wigdetów na bloga. 

20 komentarzy:

  1. Nie napisałaś niczego, czego bym wcześniej nie wiedziała, ale komuś na prawdę może się przydać. Ładnie to napisałaś, przeczytałam całe, fajny artykuł :DDD

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny artykuł, ale ja mialam chyba 10 blogow i kazdy po tygodniu kasowalam. ;-;

    aniula38555

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy artykuł, szkoda że pomysł jak również jego treść inspirowana na moim -.- Ahh ta oryginalność.

    Angela22Pink

    OdpowiedzUsuń
  4. dziewczyno, każdy kto będzie pisał o tym jak mu na początku szło z blogowaniem napisze raczej to samo, również instrukcje co do dodawania tak prostych rzeczy jak np. etykiety będą pisane w podobny sposób, bo przecież nie da się tego inaczej, jeśli sugerujesz, że treści na Twoim blogu były dla mnie inspiracją to jesteś w ogromnym błędzie. Aż muszę zajrzeć co Ty napisałaś u siebie i skąd nasuwają Ci się takie wnioski. Muszę podkreślić, że jestem tym bardzo urażona!

    OdpowiedzUsuń
  5. i wiecie co, aż mi się nie chce prowadzić tego bloga! Już od kilkunastu dni myślę nad tym aby po prostu go zamknąć.
    PISANIE WCALE NIE JEST ŁATWĄ SZTUKĄ, jeśli z jakichś stron wieje zawiścią i sugerowaniem kopiarstwa!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa sprawa, naprawdę. Wybacz ale chyba sama dobrze wiesz jak ciężko jest wybić się ze swoim blogiem w tych czasach. Na wszystkich blogach praktycznie to samo, nie byłabyś urażona gdyby na kolejnych 20 blogach pojawiały się artykuły o takim samym temacie ?

    Angela22Pink

    OdpowiedzUsuń
  7. być może, zauważyłam, że piszesz na różnych blogach, chcę spytać na którym blogu masz te porady, bo aż jestem ciekawa co tam piszesz i dlaczego sugerujesz, że inspirowałam się Twoimi pomysłami

    OdpowiedzUsuń
  8. wiesz co Ci powiem, nie to jest najgorsze, że ktoś(ktokolwiek) z nas kopiuje i podbiera nam tematy ale to, że bardziej sławne blogi zabierają nam sprzed nosa temat( bo przecież i do nas zaglądają)patrzą, podglądają i piszą to u siebie, mają przecież wielką rzesze zwolenników, fanów czy jak to tam się nazywa i robią karierę, a nam po prostu jest smutno i nie wiem jak możemy się zaharować, a i tak nici z tego

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie artykuł jest bardzo ciekawy i z pewnością przyda się początkującym blogowiczom ;)
    Sweetdoll240

    OdpowiedzUsuń
  10. I nie przejmuj się hejterami którzy zarzucają Ci kopiowanie pomysłów bo tego typu porady może pisać każdy a to że są podobne to nic dziwnego bo jednak dotyczą tego samego tematu więc uważam że naprawdę trzeba mieć tupet żeby wyskakiwać do tak uczciwej osoby i zarzucać jej bezpodstawnie kopiarstwo !
    Współczuje że wkładasz tyle pracy żeby pomóc innym a spotyka Cie za to taka oto nagroda...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy artykuł. Ja wcześniej nie czytałam tego artykułu, jak dla mnie to nowosc. Nie wszyscy zagladaja na wszystkie blogi w sieci. Kompletnie nie znam tej Angeli
    JustinaCullen

    OdpowiedzUsuń
  12. ja już ci mówiłem chyba na cholerę trzymasz jeszcze tego bloga. Chcesz wszystkim pomagać, a i tak dostajesz w dupe!

    OdpowiedzUsuń
  13. Hejterzy są i będą zawsze i to nie jest powód żeby rzucać wszystko na co się tyle pracowało ! Tak zachowują się tchórze więc schowaj się lepiej ze swoimi złotymi radami Krytyczny Jerry !

    OdpowiedzUsuń
  14. ja wiedzialam ale przydatne ejst ;).

    OdpowiedzUsuń
  15. Artykuł jest świetny:) Mam ochotę założyć bloga, ale kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać, bo nie mam doświadczenia z bloggerem:\ Ale wiem już mniej więcej co i jak. Czekam z niecierpliwością czekam na kolejne posty:)

    hill88

    OdpowiedzUsuń
  16. skorzystam z tej rady.PogodnaKsenia

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny artykuł, przydatny dla osób które zaczynają swoją przygode z blogowaniem

    kasiczek

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeglądam parę blogów o stardoll i jakoś nie zauważyłam takiego tematu.
    Napisałaś jasno i przejrzyście drobne ciekawostki, o których np. ja nie wiedziałam.

    A ci co napisali, że nic nowego nie wniosłaś i że wszystko wiedzą - to czemu Wy nie macie blogów? Widocznie nie spełniły kryteriów nr 1 czy 2.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny poradnik, wszystko przejrzyście opisane. Nie zamykaj bloga bo, przez hejterów, skrzywdzisz czytelników.

    .Nielegalna.

    OdpowiedzUsuń
  20. I jak zawsze moja Asia ma racjee :D

    karolina6987

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!