Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
Ramadan na Stardoll ☪🕌
Salaam Namaste Kochani ♡

W tym roku w dniach 6.05 - 4.06 obchodzony jest Ramadan.
Święty miesiąc Ramadanu to czas duchowej refleksji dla Muzułmanów na całym świecie, a jego symbolem jest post od świtu do zmierzchu. Ramadan to dziewiąty miesiąc roku wg muzułmańskiego kalendarza, jest on dla wyznawców islamu święty, gdyż właśnie w tym miesiącu archanioł Gabriel objawił Mahometowi pierwsze wersety Koranu, czyli świętej księgi islamu.


               Dzisiaj pragnę przedstawić Wam co dzieje się na Stardollu w czasie Ramadanu, opiszę Wam nowości, pokażę rzeczy z gift-o-metra i podzielę się z Wami moją ekscytacją związaną z tym okresem porównywalną dla wielu z wejściem nowego LE ;) Nie byłabym sobą gdybym w poście z konkretami nie podrzuciła Wam garści swojego gadulstwa, więc niecierpliwych przepraszam i zdradzę na boku, że niebawem pojawi się na blogu miniseria artykułów o różnych częściach świata, które będą w formie top 10 czegoś tam.. i w nich właśnie będzie mniej tekstu a więcej obrazków :) 

A dzisiaj.. zajmiemy się najbardziej arabskim okresem na stardoll w roku. Dla tych osób, które na stardollu pragną wyrazić swoje egzotyczne zainteresowania jest to czas największych zakupów. Pamiętam stare czasy gdy zdobycie czegokolwiek arabskiego czy indyjskiego było o wiele trudniejsze, wtedy taka możliwość pojawiała się wyłącznie w okresie świąt i związanego z nimi kalendarza. O ile nadal ciężko liczyć na obfitość rzeczy, ubrań czy dekoracji indyjskich to o te arabskie o wiele łatwiej. Całe szczęście że stylistyka ta przenika się wzajemnie i cudownie współistnieje, daje nam to ogromne możliwości. 

Taki gift-o-meter pojawił się w tym roku, całość kosztuje 300 sd

Będę z Wami szczera, tegoroczne rzeczy nie powalają, ja ponieważ je kolekcjonuję i tak zbiorę wszystkie ale dla tych, którzy na co dzień nie noszą tego typu ubrań, szczęśliwie się złożyło, że właściwie najciekawsze rzeczy pojawiły się na początku, nie wydacie więc dużo. W jednym z kolejnych postów pokażę Wam jak można ciekawie wykorzystać te ubranka w stylizacjach zarówno indyjskich jak i arabskich. Bardzo się cieszę że wraz z wejściem gift-o-metra pojawiła się w Starplazie dostawa do Windows on the World, to jeden z moich ulubionych sklepów w którym często pojawiają się ubrania nawiązujące do różnych kultur. Ta dostawa zawiera kilka perełek, głównie dekoracyjnych, piękna jest też ochrowa sukienka i stylizacje z wykorzystaniem tych rzeczy również się niebawem pojawią :) Dominują pastele i ładne staranne wykonanie, wadą są moim zdaniem nietrafne połączenia które tworzą komplety. Np. podoba mi się beżowo-brązowa sukienka mgiełka ale w pakiecie z fragmentem tej białej koszuli jest dla mnie koszmarkiem, zdecydowanie wolałabym mieć możliwość kupienia jej osobno, podobnie jest w przypadku beżowej bluzki zaraz po prawej stronie od złotej klatki która jest przymocowana do białej spódnicy z frędzelków, obie te rzeczy są ładne osobno a nie podobają mi się razem. 

tak prezentują się dwa nowe piętra w Windows on the World, łączny koszt 302 sd

Stardoll przygotował też quiz, niezależnie od tego czy udzielone odpowiedzi będą poprawne czy też nie, za udział w naszym apartamencie pojawia się darmowy hijab. Quiz możecie rozwiązać tutaj

a tak wygląda darmowy prezent

        Na koniec jeszcze kilka słów o obchodzeniu ramadanu na stardoll, większość moich muzułmańskich przyjaciół uaktywnia się na czacie witając radosnym Ramadan Kareem, większość z powodu postu jest jednak głodna co przekłada się albo na rozdrażnienie albo na rozmowy które schodzą na temat jedzenia ^^ z doświadczenia wiem że prędzej czy później nasza rozmowa w tym czasie zejdzie na temat potraw :D Są też tacy użytkownicy, którzy z tej okazji ubierają swoje lalki na styl arabski, część z nich przedstawia swoje stroje halal, prawdziwie arabskie i jednocześnie muzułmańskie outfity stworzone z zachowaniem zalecanej skromności, zakrywające całe ciało poza twarzą, stopami i dłońmi. Oczywiście rodzaje i wzory sukni, styl makijażu i upięcia chusty tworzącej hijab są często zależne od regionu i osobistych upodobań, zawsze jednak strój konserwatywnej muzułmanki charakteryzuje się tymi właśnie elementami. Poniżej pokażę Wam przykłady lalek z arabskiej części świata stardoll, które pokazują różnorodność i osobiste gusta użytkowniczek w kwestii mody a jednośnie zachowują wszystkie zasady stroju halal.

w kolażu wykorzystałam stylizacje użytkowniczek: 0xbritzx0, belvauci, catherineconchet, aynishan, csi12asa i własną.


Nawet jeżeli nie są to do końca Wasze klimaty mam nadzieję że dowiedzieliście się czegoś ciekawego, a bogactwo wzorów zachęciło Was do stworzenia nawet lekko inspirowanego sztuką arabską outfitu. Jeżeli ktoś z Was ma ochotę na stworzenie własnej stylizacji inspirowanej klimatem wschodu niech podlinkuje swoją pracę w komentarzu pod artykułem. Będzie mi bardzo miło ♡
Życzę Wam miłego dnia! ex.♡

17 komentarzy:

  1. Podziwiam za to, że chce Ci się szukać tych informacji i przekazujesz je nam w fajny i przystępny sposób. Artykuł jak zwykle jest super.
    Co do gift-o-metru to poczekam do piątku, bo liczę na jakieś YH z gali MET, ale raczej go wypełnię
    Co do dostawy to nie wygląda zbyt ciekawie, ale się jej dokładnie nie przyjrzałem. Zobaczę w plazie i wtey zadecyduję czy coś kupię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa ♡
      Cenna uwaga z tym że niebawem YH! nie pomyślałam o tym :)

      Usuń
  2. Tęskniłam za artykułami w Twoim wykonaniu! Jest mega, jak zawsze :) <3
    Z gift-o-meter mam już 7 numerków :p Kolekcja jest świetna, kupiłam 3/4 artykułów i może coś jeszcze dokupię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzooo <3 czekam na stylizacje z jakąś rzeczą z giftometra w Twoim wydaniu :D

      Usuń
    2. Będzie ciężko, aczkolwiek podejmuję wyzwanie!

      Usuń
  3. Nowa kolekcja jest bardzo udana, niebawem sprawdze jak wyglada na doll xd gift-o-meter akurat najbardziej podobaja mi sie te rzeczy,ktore sa dopiero na koncu. Mimo to nie mam zamiaru robic zadnych zakupow. Czekam na artykul o uzytkownikach ze Wschodu,ktorzy preferuja zupelnie inny ubior, nie tak skromny jak na tamte warunki xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Ci bardzo za komentarz :* wezmę to pod uwagę, taki artykuł na pewno się pojawi. Ściskam:*

      Usuń
  4. ciekawy artykuł :) co do nowej kolekcji na sd to jakaś taka średnia,myślałam że ta sukienka z tą koszulą będą oddzielnie a tu kicha,połączyli :x tak samo ta kiecka z frędzlami myślałam że to osobno spódnica i bluzka i też okazało się,że to sukienka...łeee...więc wychodzi na to że jedyne co mi się podoba to torebki,transparentna koszula i bluza z 3-ego manekina (2 piętro),gift-o-meter też jest słaby,jedyne co wydaje się być ciekawe to nr 3,4 i 5

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie moje klimaty, ale myślę, że na Stardoll jest duża ilość użytkowników, którzy obchodzą to święto :) Ciekawy artykuł, a kolekcja jak i gift-o-meter całkiem spoko.

    izolda1996-k

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za wpis :* zapraszam do kolejnych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moda muzułmańska nie dla mnie. Nie rozumiem po co im te chusty albo burkini do basenu... stardollowy10

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgodnie z religią muzułmański - Islamem, praktykujący muzułmanie muszą stosować się do określonych zasad życia,zachowania i ubioru. Oczywiście nie wszyscy to robią, jak to wśród wyznawców wszystkich religii.
      Religia katolicka inne też również nakładają takie obowiązki na swoich wyznawców. Myślę że różnica leży tu jednak w tym, że muzułmanie są jedną z ostatnich w tak wysokim stopniu zaangażowaną grupą wyznaniową. Kwestia różnic między nami sprawia że dla wielu niemuzułmanów mogą się wydawać oni dziwni, a ich zasady niezrozumiałe. Ja jednak nie widzę w tym niczego dziwnego, szanuję ich zasady i styl życia tak samo jak pragnę by moi muzułmańscy przyjaciele szanowali moje, na szczęście udaje się to godzić :)

      Muzułmanki nie pokazują swojego ciała publicznie, a chustą na głowie - hijabem - pragną pokazać symbol swojej wiary i skromności, zupełnie tak samo jak ortodoksyjne żydówki zakrywają obojczyki, kolana i łokcie zgodnie z zasadą cnijut - skromności. Jeśli katoliczka miałaby się nosić zgodnie z zalecanym przez kościół dresscodem to również musiałaby się wyzbyć dekoltu głębszego niż dwa palce od obojczyka, odkrytych nóg, pleców i ramion.. tylko ile współcześnie praktykujących katoliczek się do tego stosuje? no właśnie. I tu dochodzimy do sedna różnic, ja lubię swobodę swojego ubioru i nie ukrywam liberalności a często kontrowersyjności moich poglądów - jednak ja nie nazywam siebie katoliczką. Myślę że to jedyna różnica między niemuzułmankami a muzułmankami, jak się nad tym głębiej zastanowić to Islam jest jedną z ostatnich, o ile nie ostatnią religią której wyznawcy tak silnie praktykują swoje obrzędy. Myślę że tylko tyle nas różni, stopień zaangażowania w religię którą nazywamy naszą.

      Wybacz Mar że się rozpisałam, poczułam silną potrzebę rozwinięcia tematu ^^ Uściski!

      Usuń
    2. Ja osobiście podchodzę z dystansem do każdej religii :) stardollowy10

      Usuń
  8. Dla mnie ten giftometer jak i nowa dostawa WotW są kompletnie bezużyteczne, ale wystarczy zajrzeć na Spotlight ile dollek obchodzi to święto. Artykuł jak zwykle genialny! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny artykuł, jedynie kolekcja w starplazie mi się podoba, darmówki są średnie

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!