Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
Pierwsza dama muzyki country

 Dzień dobry! Dawno nie pojawiałam się na tym blogu, ostatnio doskwiera mi brak czasu na pisanie, tworzenie stylizacji i zajmowanie się blogowymi sprawami. Postanowiłam jednak w końcu zabrać się za ten wpis i poświęcić go jednej z moich ulubionych artystek – Tammy Wynette. 

Nie wiem, czy lubicie muzykę country, ale ja uwielbiam! Zainteresowałam się tymi brzmieniami dopiero na studiach i odkryłam, że to coś, co naprawdę mi się podoba. 



Tammy Wynette urodziła się w 1942 roku w Tremont. Przed rozpoczęciem kariery pracowała jako fryzjerka. Swój największy przebój "Stand By Your Man" wylansowała w 1968 roku. Utwór był dość mocno krytykowany przez środowisko feministyczne w latach 90. 

Przyznam szczerze, że nie lubię krytyki tego typu – dajmy każdemu śpiewać o tym, co czuje. Jeżeli Tammy odnajdywała spełnienie w miłość do mężczyzny i chciała poświęcić mu cały swój świat, nie powinno to stanowić dla nikogo problemu. Moim zdaniem sama treść piosenki nie jest szkodliwa, jest to po prostu piosenka o kobiecie, która jest w stanie wybaczyć wszystko swojemu partnerowi i pragnie go wspierać, ponieważ jest on dla niej najważniejszy na świecie. Ja nie preferuję takiego typu miłości, ale nie krytykuję nikogo, kto woli taki model związku, bo to nie jest moja sprawa. Natomiast lubię melodię tej piosenki. 


Warto dodać, że pomimo krytyki ze strony środowisk feministycznych, sama piosenka jest jednym z najczęściej wykonywanych coverów country. 

Co do samej artystki – miała ona pięciu mężów i jak mówi jej biograf – "była zakochana w miłości". Niestety, jej związki były nieudane, ponieważ Tammy bardzo często starała się być tragiczną bohaterką w relacji. 

Cierpiała także na poważne problemy zdrowotne, a to doprowadziło ją do uzależnień. Podobno przeszła aż 30 operacji! 

Każdy koncert poprzedzał koktajl z tabletek przeciwbólowych. 

Podobno była bardzo skromną osobą, która nie wierzyła w siebie. Podobno miała też skłonności do wyolbrzymiania historii i zdarzało się jej... kłamać. 

Zmarła w 1998 roku z przyczyn naturalnych, podczas snu. 




Moje stylizacje inspirowane Tammy: 



W stylizacji wykorzystałam – Buty – Bonjour Bizou | Spodnie – It Girls | Golf – Bonjour Bizou | Kurtka – Royalty | Torebka – Windows On the World | Pasek – It Girls | Czapka – Pretty N' Love. 



W stylizacji wykorzystałam – Buty – Subcouture | Spodnie – The Jet Set | Torebka – Fever | Golf – Pearls | Naszyjnik – Wild Candy | Okulary – It Girls. 


Dajcie znać, co sądzicie o stylizacjach i samej muzyce Tammy. Z całego serca zachęcam do przyjrzenia się jej twórczości. 

Miłego dnia! 




Źródła zdjęć: 

https://www.historyforsale.com/tammy-wynette-inscribed-magazine-photo-signed/dc216736

https://pl.pinterest.com/pin/145381894206246097/

https://pl.pinterest.com/pin/213428469816210655/

5 komentarzy:

  1. Nawet jej nie znam, bo raczej nie słucham takiej muzyki, ale jestem zakochana w jej fryzurze, ogólnie styl z tych lat bardzo do mnie przemawia. Pierwsza stylizacja jest cudowna<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Drugi outfit jest taki piekny kolorowy retro ❤ przyznam ze nie znam tej artystki :/ jesli chodzi o muzyke country to nigdy nie bylem fanem 😅🙈 fajnie jedank ze mialem okazje dowiedzidc sie czegos nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem fanką country, nie słyszałam o tej artystce wcześniej, fajnie, że z Tobą można poznać nowe osoby.
    Super stylizacje, bardzo klimatyczne. Świetnie prezentuje się w pierwszej stylizacji tyle dżinsu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Doskonale odzwierciedlone stylówki <3

    ~ Rocka

    OdpowiedzUsuń
  5. Suuper post :D Fajnie wyszly te stylizacje :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!