Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
Walentynki w starym kinie

 Dzień dobry! Z okazji Walentynek chciałabym zaprosić Was na seans kinowy. Przeniesiemy się do świata przedwojennych filmów idealnych do obejrzenia w ten dzień pełen miłości. 

Jestem ogromną miłośniczką starego kina, dlatego z przyjemnością zaprezentuję Wam listę moich ulubionych romansów, przy których możecie się wzruszać z drugą połówką lub samotnie (ja preferuję drugą opcję, taki ze mnie człowiek z lodu). 

Zapraszam! 

1. Ich noce 


Jeden z moich ulubionych filmów! Romantyczna historia cynicznego dziennikarza i córki milionera, którzy spotykają się w drodze do Nowego Jorku. Jak myślicie, co mogło z tego wyniknąć? 
Oczywiście miłość. 



Czyż nie są razem uroczy? 

A jak ja wyglądałabym jako Ellie? 
Pewnie jakoś tak: 




Pierwsza stylizacja jest nieco bardziej utrzymana w klimacie filmu, natomiast druga to taka luźna inspiracja. 


2. Rebeka 


Ten film powstał w roku 1940, więc nie jest przedwojenny, jednak naprawdę warto go zobaczyć. Opowiada historię młodej kobiety, która wychodzi za mąż za bogatego wdowca. Mogłoby się wydawać, że czeka ją sielankowe i piękne życie – nic bardziej mylnego. Szczęście młodej pary zakłócają wspomnienia tragicznie zmarłej żony Maxima. 



Moja inspiracja: 




3. Dziewczęta w mundurkach

Myśleliście, że w starym kinie nie znajdziecie filmów opowiadających historie miłości homoseksualnej? Pomyliliście się! 
Proponowany przeze mnie film w dyskretny, ale jednocześnie dość wymowny sposób przedstawia nam historię zakazanego uczucia pomiędzy nauczycielką a uczennicą. 


Film wzbudził ogromne kontrowersje! Przez wiele lat zakazany był w Niemczech oraz USA. Naziści próbowali zniszczyć wszystkie kopie dzieła, ale na szczęście nie udało im się tego dokonać. 






Dwóch homoseksualnych bohaterów kina przedwojennego. 



Natomiast pierwszym filmem traktującym o homoseksualnej męskiej relacji był film Inaczej niż inni. Historia o zakazanej miłości popularnego skrzypka i jego ucznia z szantażem w tle. 
Niestety ocalał tylko fragment obrazu – naziści w latach 30. dokonali zniszczenia taśm. 


Mam nadzieję, że zaciekawiłam Wam tymi propozycjami. 
Udanych Walentynek, kochani! 
Celebrujcie każdą miłość, bo każda jest piękna!



Źródła zdjęć: Filmweb.pl



















6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post, w szoku jestem, że w tamtych latach pokazywano w filmach homoseksulane relacje :O
    Najbardziej podoba mi się stylizacja inspirowana Rebecca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, bardzo dobry wpis :) niezbyt przepadam za czarno-białymu filmami, ale fajnie bylo sie czegos o nich dowiedziec, zwłaszcza w takiej tematyce. Inspiracja z Rebeki najbardziej mi sie podoba =) szkoda ze niekotre dziela nie przetrwały do dzisiaj :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem fanką takich filmów! uwielbiam Casablance ;*
    Twoje stylizacje w naprawde fajnym klimacie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy post! Nie znałam tych filmów wcześniej

    izolda1996-k

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam "Ich noce". Mój ulubiony animowany bohater jest inspirowany postacią Clarka Gable z tego filmu <3 Super post! Zresztą jak wszystkie inne w tej serii. Może nie komentuję zbyt często, ale uwielbiam czytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Człowiek z lodu, ehe akurat :P nazwę tę serię "Elizabet-Mary bawi i uczy"

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!