Ukryj/pokaż nagłówek
Dodaj nowy post
Ustawienia
O Halloween słów kilka...

Witajcie :) Jak wam mija dzisiejsza noc Hallowen? Dokładnie to dziś wszyscy w Stanach Zjednoczonych i wielu innych krajach chodzą po domach i zbierają cukierki. W każdy rok 31 października Hallowen to święto związane z maskaradą i odnoszącym się dniem święta zmarłych.
U nas w Polsce święto Halloween nie jest jakoś specjalnie obchodzone, ale coraz częściej w sklepach widnieją różego typu artykuły. Wiele osób jest przeciwnych Halloween w naszym kraju i zawsze słyszę jakieś komentarze oburzeń. Mi to święto nie przeszkadza, a nawet interesuje. Nie jestem przeciwna chodzeniu po domach. Samhain trwa 9 dni. W przeddzień Samhain obchodzono święto zmarłych wieżąc, że wtedy granica między ludźmi, a umarłych jest cienka i duchy mają szansę do wyrównania porachunków między żyjącymi. Aby odgonić złe duchy rozpalano ogniska i składano ofiary. Najczęściej w USA,Kanadzie i Irladnii organizowane są także festyny z okazji tego święta. Kościół Katolicki był przeciwny Halloween i wprowadził Dzień Zaduszny obchodzony 1 listopada.
Wiele osób także dekoruje swoje domy różego typu artykułami. Symbolem Halloween jest wszystkim znana Dynia, którą widziecie poniżej:



CIEKAWOSTKI HALLOWEEN:

* Halloween jest mniej dochodowe niż Boże Narodzenie

*Istnieje przesąd, że jeśli zobaczymy w Halloween pająka to jest on duchem zmarłej osoby.

*Gdy zbliża się Halloween schroniska zabraniają adoptowania czarnych kotów.

*Niektórzy ludzie cierpią na paniczny strach przed tym świętem.

*Najpopularniejszą słodkością w dniu Halloween jest Snickers.


A wy jesteście przeciwni temu świętu ? Jak wam się podobał artykuł? 

-------------------------
informacja od admina : autorka tekstu inspirowała się postem z bloga Stardoll i my. Prosimy o wyrozumiałość i przepraszamy osoby, które tym sposobem zostały urażone!

15 komentarzy:

  1. bardzo przyjemny artykuł :) jeśli chodzi o mnie to akurat to święto jest mi obojętne

    _Nemezis_

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja składnia zdań jest wręcz fatalna, artykuł jest strasznie niespójny. Ale fajnie, że ktoś się tym zajął mimo wszystko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale dowiedziałam się paru fajnych ciekawostek ;)

      Usuń
    2. Propsuję, zjadłem dziś garść mini snicersów, teraz czuję się jak prawdziwy halołinista (nowy powstały wyraz dopiszę do słownika - Aleksqrafia (niedługo do kupienia w empiku)). :D

      Usuń
  3. przyjemny artykuł nie obchodze tego święta ale je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Boże, tak bardzo chciałabym obchodzić to święto. W Polsce w wielu szkołach katecheci mówili, że to satanistyczne święto, zakazywali je obchodzić, straszyli uwagami i tak dalej... BREDNIE! Jak są sprawy z księżmi pedofilami to cicho siedzą, bo wolą zlizywanie śmietany z kolana niż rozdawanie cukierków. Zamiast duszków czy piratów zmuszają dzieci do przebierania się za świętych. Jak dziewczynka przebierze się za wróżkę i sprawie jej to przyjemność to do jasnej ciasnej nic jej nie opęta. W Ameryce też są katolicy, i co? Też zamykają się szczelnie w domu i dzieci z niego nie wypuszczają? U nas nigdy nie wyglądałoby to tak upiornie jak w stanach, ale jest zakazane. Tutaj chodzi o ZABAWĘ, a nie propagowanie u dzieci satanizmu. Bardziej bałabym co propagują te nawiedzone katechetki. To byłoby miłe wyjść i zebrać parę cukierków, parę wręczyć dzieciom czy domownikom. Kolejny raz pytam siebie - co jest w tym takiego złego? Jasne, czasem są bardziej przerażające rzeczy typu modne ostatnio stylizacje na zombie czy odpadającą twarz, ohydne słodycze w kształcie gałek ocznych (które przynajmniej u mnie dostępne są cały rok), ale taka zabawa rozpoczyna się w pewnym wieku, kiedy już sami możemy o sobie decydować, bo nie mamy tych pięciu lat, ale trochę więcej i odpowiadamy za swoje czyny. Dla mnie to święto jest takie słodkie, słodkie dynie ze świecącymi oczkami, urocze pajączki, dzieci!
    Zaznaczę tylko, że jestem z katolickiej rodziny, uczęszczam do kościoła, ale to nie oznacza, że tępię takie zabawy, harrego potera, magię, homoseksualistów, drzewka szczęścia z kopalni soli, ostrzejszą muzykę i inne takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. To już jest przegięcie. Czy tylko ja widzę uderzające podobieństwo do tego artykułu: http://stardoll-i-my.blogspot.com/2014/10/this-is-halloween.html

    Ja rozumiem, że można się czymś inspirować, no ale bez przesady. Mogłabyś chociaż pokusić się o zmianę układu postu. Zła składnia i niespójność tekstu, o której wspomniano wyżej, to kwestia kopiowania urywków czyjegoś artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  7. DZIEN ZADUSZNY 1LISTOPADA.... NIE KOMENTUJE XD
    BITCH PLEASE

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie obchodzę Halloween, a tak wgl to 1 listopada jest Wszystkich Świętych ;)
    12Diana1234

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja co rok obchodzę to święto. W tym roku uzbierałam z koleżankami 40 zł i 3 koszyki cukierków. Halloween jest coraz popularniejsze w Polsce i ja nie mam nic przeciwko temu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Halloween :)

    agnieszka5503

    OdpowiedzUsuń
  11. 'halloween jest mniej dochodowe niż boże narodzenie'... padłam; tak bardzo commercial
    a trzeciej ciekawostce się nie dziwię, niektórzy popaprańcy w te dni urządzają sobie satanistyczne orgie z udziałem czarnych kotów, nie muszę dodawać, że te zwierzęta masowo giną. Nie radzę wypuszczać z domu takiego kota 31
    no i z tym kościołem jest problem, cały halloweenowy okres paplają i paplają o tym, że to zakazane, złe, że zabawa zmienia się w wierzenie ple ple ple
    nie obchodzę halloween, w moich okolicznościach jest to praktycznie niemożliwe, no.

    OdpowiedzUsuń


Dziękujemy, że jesteście z nami!